Publicaties


Jaarverslag 2020-2021

Engagementsverklaring diversiteit, gelijke kansen en inclusie in hoger onderwijs

Rapport internationaal onderwijsbeleid

Krachtlijnen internationaal onderwijsbeleid 23-24

Jaarverslag 2023-2024

Rapport internationaal onderwijsbeleid

Jaarverslag 2022-2023

De toekomst van het onderwijs aan jonge kinderen

Een strategische verkenning

Aan de slag met het exploratie-instrument Columbus

 

 

Rapporten over de studiekeuze-instrumenten

Rapport over de instrumenten in de overgang van secundair naar hoger onderwijs en naar de inbedding in de onderwijsloopbaanbegeleiding

Welbevinden en preventie van pesten op school

Welbevinden en preventie van pesten op school

Jaarverslag 2021-2022

Engagementsverklaring ‘Diversiteit als meerwaarde’ van de Vlaamse onderwijswereld geactualiseerd

Education Councils in Europe

Going beyond the tensions

Zonder wrijving geen glans

Identiteit en waarden in de klaspraktijk

Jaarverslag 2019-2020

Antipestslang voor internaten

Poster om te werken aan welbevinden en preventie van pesten in internaten

Welbevinden en preventie van pesten op school

Inspiratietekst voor lerarenopleiders

Antipestslang

Poster om te werken aan welbevinden en preventie van pesten op school

Jaarverslag 2018-2019

Spots op onderwijs

Wetenschappers voor het voetlicht

Sleutels voor effectief begrijpend lezen

Inspiratie voor een eigentijdse didactiek in het basisonderwijs

Praktijkgerichte review over begrijpend leesdidactiek (basisonderwijs)

Memorandum 2019: Investeren met ambitie

Onderwijskansen voor iedereen

Onderwijs voor vluchtelingen

Warm onthaal, vlotte leerloopbaan en duurzaam toekomstperspectief

Jaarverslag 2017-2018

Jaarverslag 2016-2017

Jaarverslag 2015-2016

De basisschool als fundament voor ontwikkelen en leren

Een strategische verkenning van de missie en de troeven van het basisonderwijs in Vlaanderen

Jaarverslag 2014-2015

Krachtig leren. Cognitief neurowetenschappelijk benaderd

Een praktijkgerichte literatuurstudie over de relatie tussen neurowetenschap en onderwijs

Even op adem komen?

Een brede en praktische kijk op time-out in het buitengewoon basisonderwijs

Jaarverslag 2013-2014